dLocal and Amazon Strengthen their Alliance and Offer Payments with Interest-free Installments

—– —– —– Spanish Version Below / Version en español mas abajo —- —- — —

In view of Christmas shopping, dLocal and Amazon.com strengthen their alliance and improve the experience of Chilean customers on Amazon.com by enabling payment in 3 interest-free installments.

San Francisco, CA, November, 19th 2020, – Customers in Chile can now shop on Amazon.com paying in Chilean pesos and with three interest-free installments. dLocal, an award-winning financial technology company specialized in payments for emerging countries, announced today that they will enable localized payments for Chilean customers shopping on Amazon.com. With this launch, the US eCommerce company Amazon.com Inc. enables customers in Chile with the possibility of paying with local payment methods and facilitates access to the product selection available on Amazon.com.

This launch improves the payment experience, allowing Chilean customers to access more than 45 million products available on Amazon.com and paying for them in Chilean pesos. And when eligible, customers can purchase through three interest-free monthly installments, with their with Mastercard, Visa and American Express credit cards, issued by local banks in Chile.

“By offering three interest-free installments we are improving access to the 45 million and growing number of products on Amazon for our customers in Chile” says Srinivas Rao, director of digital and emergent payments at Amazon. “This launch is a reflection of our commitment to continuously improve customer experience for our international customers” added Rao.

Amazon and dLocal have been working on offering localized payments in Chile, concluding with the implementation of payments with interest-free installments. The intention is to keep working to provide the best payment experience for customers in Chile.

About dLocal

dLocal is the only 360 payments platform designed to handle massive online payments in Latin America and other emerging countries in APAC, the Middle East and Africa. With dLocal’s single API platform, there is no need to manage different payment processors separately, configure numerous local entities, integrate dozens of isolated payment methods, worry about funds stranded abroad, or undergo heavy operational burdens. By operating as the merchant’s local payment processor in each country, dLocal makes it easy for online companies to reach 2.3 billion digital-savvy consumers in today’s fastest growing markets.

More than 450 e-commerce merchants, SaaS companies, online travel providers and marketplaces trust dLocal to accept more than 300 locally relevant payment methods, as well as issue millions of payments to their contractors, agents and sellers in countries growing around the world. Some of dLocal’s clients include Banggood, Booking.com, Constant Contact, Didi, DropBox, GoDaddy, MailChimp, Spotify, TripAdvisor, Uber, Wikimedia and Zara.

—- —- SPANISH VERSION —- —-

dLocal y Amazon refuerzan su alianza para ofrecer pago en cuotas sin interés

En vista a las compras navideñas, dLocal y Amazon refuerzan su alianza y mejora la experiencia de sus clientes chilenos habilitando el pago en 3 cuotas sin interés.

San Francisco, CA, 19 de noviembre 2020, — Desde hoy es posible comprar en pesos chilenos y tres cuotas sin interés en Amazon.com. dLocal, empresa de tecnología financiera galardonada y especializada en pagos para mercados emergentes, ha anunciado hoy que habilitarán pagos locales para usuarios chilenos de Amazon.com. Con la implementación del pago en cuotas sin intereses, la empresa norteamericana de comercio electrónico Amazon.com Inc amplía a sus clientes chilenos la posibilidad de pagar con métodos de pago locales y facilita el acceso a la selección de productos disponible en Amazon.com.

Esta solución mejora la experiencia de pago, permitiendo que usuarios chilenos puedan acceder a más de 45 millones de productos en la página internacional de amazon.com y pagar en pesos chilenos. Además, los usuarios chilenos podrán comprar en tres cuotas mensuales sin interés con sus tarjetas de crédito Mastercard, Visa y American Express, emitidas por bancos locales en Chile.

“Al ofrecer tres cuotas sin interés, estamos entregando mayor acceso a los más de 45 millones de productos disponibles en Amazon.com para los clientes chilenos” compartió Srinivas Rao, director de pagos emergentes y digitales en Amazon. “Este lanzamiento refleja nuestro compromiso en mejorar continuamente la experiencia de nuestros clientes en Chile” añadió Rao.

Amazon y dLocal han trabajado en ofrecer pagos localizados en Chile, concluyendo esto con la implementación de pagos en cuotas sin interés, la intención es seguir trabajando en entregar la mejor experiencia de pagos para los usuarios en Chile.

Sobre dLocal

dLocal es la única plataforma de pagos 360 diseñada para manejar pagos masivos en línea en América Latina y otros países emergentes en APAC, Medio Oriente y África. Con la plataforma API única de dLocal, no hay necesidad de administrar diferentes procesadores de pago por separado, configurar numerosas entidades locales, integrar docenas de métodos de pago aislados, preocuparse por los fondos varados en el extranjero, ni someterse a grandes cargas operativas. Al operar cómo el procesador de pagos local del comerciante en cada país, dLocal facilita a las compañías en línea llegar a 2.300 millones de consumidores con conocimientos digitales en los mercados de más rápido crecimiento en la actualidad.

Más de 450 comerciantes de comercio electrónico, compañías SaaS, proveedores de viajes en línea y marketplaces confían en dLocal para aceptar más de 300 métodos de pago relevantes a nivel local, así como también emitir millones de pagos a sus contratistas, agentes y vendedores en países en crecimiento en todo el mundo. Algunos de los clientes de dLocal incluyen Banggood, Booking.com, Constant Contact, Didi, DropBox, GoDaddy, MailChimp, Spotify, TripAdvisor, Uber, Wikimedia y Zara.